Δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Τα συμπεράσματα έχουν ως εξής:
Οι μαθητές που έφτασαν το άριστα , δηλαδή ανάμεσα στο 18 και το 20, φέτος ήταν μόλις το 11,09% σε αντίθεση με το 15,51% το 2010.
Ενώ λοιπόν το άριστα ήταν πιο δύσκολο, τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 15-18 κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα δηλαδή το 18,08% των γραπτών έναντι 19% για το έτος 2010.
Συμπερασματικά η κλιμάκωση της βαθμολογίας έχει βελτιωθεί στα περισσότερα μαθήματα σε σχέση με το 2010, με την έννοια ότι επιτρέπει την καλύτερη κατάταξη των υποψηφίων.
Στα επιμέρους μαθήματα η κατανομή της βαθμολογίας "βελτιώθηκε" σε όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Γενικής Παιδείας, όπου το ποσοστό των «αριστούχων» αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι και έφτασε στο 47,27%.
Στις εξετάσεις προσήλθε το 98,37% του συνόλου των υποψηφίων (85478 από 86924 υποψηφίους). Το 2010 είχε προσέλθει το 98,4% του συνόλου των υποψηφίων (90593 από 92081 υποψηφίους).
Τέλος φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α’ και β’ βαθμολογητή, 36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2010, καθώς το 2010 είχαναναβαθμολογηθεί 40.089 γραπτά (ποσοστό 7,08%)).
Οι υψηλόβαθμες σχολές του 2ου και του 4ου επιστημονικού πεδίου, δηλαδή οι Φυσικομαθηματικές σχολές, η Πληροφορική και οι Πολυτεχνικές, αναμένεται να χαμηλώσουν εφέτος τις βάσεις εισαγωγής τους.
Επίσης πτώση των βάσεων θα έχουν οι σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου, δηλαδή οι Ιατρικές και Οδοντιατρικές σχολές και τις Φαρμακευτικές, καθώς και οι Παιδαγωγικές και Νομικές σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου.
Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, συνεχάρη όλους τους υποψήφιους, λέγοντας πως «μία σελίδα γυρνά σήμερα για το μέλλον τους».Υπενθύμισε, δε, ότι οι βαθμολογίες προκύπτουν από τη συμμετοχή των μαθητών σε έναν διαγωνισμό, καθώς οι πανελλήνιες δεν είναι εξέταση, αλλά διαγωνισμός.
Τόνισε ακόμη ότι με την ανακοίνωση των βαθμολογιών «μπαίνουμε στη δεύτερη φάση των εξετάσεων, που είναι και η πιο κρίσιμη. Στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Μία επιλογή με γνώμονα τις προσωπικές προτιμήσεις, αλλά και τις εθνικές ανάγκες, καθώς κριτήριο πλέον οφείλει να είναι και η επαγγελματική αποκατάσταση μέσα στις νέες αναπτυξιακές προοπτικές, που θα πρέπει να δημιουργήσει η χώρα.
Φέτος, εισάγουμε μία αυτονόητη καινοτομία. Την ηλεκτρονική συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Για τον λόγο αυτόν και για την επιτυχία της πρώτης εφαρμογής, σημαντικό ρόλο καλούνται να παίξουν οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των Λυκείων. Από πλευράς του υπουργείου έχει γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των υποψηφίων».
Στην ιστοσελίδα του υπουργείου υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και οδηγίες για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού από τους υποψηφίους, καθώς και ένα βίντεο με προσομοίωση συμπλήρωσης, ώστε οι μαθητές να είναι απολύτως σίγουροι ότι συμπληρώνουν το μηχανογραφικό με τον σωστό τρόπο.
Τα σχετικά στοιχεία επισυνάπτονται εδώ.
Βάσεις 2011: Μεγάλη πτώση και οι βάσεις της 10ετίας
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ. Αυτό που αναµένουµε µε βάση τα παραπάνω στοιχεία είναι:Α. Πτώση στα περιζήτητα και υψηλόβαθµα τµήµατα του 2ου και 4ου Επιστηµονικού Πεδίου. Ταπρώτα στοιχεία δείχνουν ότι αναµένεται πτώση της τάξης των 50–200 µορίων.
Β. Πτώση των βάσεων των περιζήτητων και υψηλόβαθµων τµηµάτων του 3ου Επιστηµονικού Πεδίου από 30 έως 100 µόρια κατά µέσο όρο.
Γ. Πιθανή άνοδοςστα ξενόγλωσσα Τµήµατα Γαλλικής, Γερµανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Φιλολογίας. Παρ’ όλο που δεν έχουµε αποτελέσµατα από βαθµολογίες στα ειδικά µαθήµατα, η µείωση των θέσεων σπρώχνει τις βάσεις ανοδικά.
∆. ∆εν θα έχουµε ενιαία κατεύθυνση των βάσεων εισαγωγής ούτε ανάµεσα στα Επιστηµονικά Πεδία ούτε καν ανάµεσα στις σχολές των ίδιων επιστηµονικών πεδίων. Η ανισόµετρη ανάπτυξη των επιδόσεων, όπως καταγράφεται στις διάφορες βαθµολογικές κλίµακες τηςΘεωρητικής, της Θετικής και τηςΤεχνολογικής Κατεύθυνσης οδηγούν τις βάσεις εισαγωγής σε διαµετρικά αντίθετες κατευθύνσεις. Σε αυτό ωθεί και η µείωση των θέσεων εισαγωγής στα χαµηλόβαθµα ΤΕΙ, η οποία µε τη σειρά της προλειαίνει το έδαφος για άνοδο των εισαγωγικών βάσεων εισαγωγής στα ΤΕΙ. .
Ε. Και φέτος θαέχουµε εισαγωγή σε αρκετές σχολές κυρίως των ΤΕΙ µε βαθµολογίες κάτω από τη βάση, ωστόσο, αυτές θα είναι αρκετά λιγότερες από πέρσι και θα αφορούν βεβαίως πολύ λιγότερους υποψήφιους. Το 2010 υπήρχαν 128 Τµήµατα ΤΕΙ µε βάση κάτω από 10.000 µόρια εκ των οποίων 46 τµήµατα µε βάση µικρότερη από 5.000 µόρια. Φέτος, θα υπάρξει άνοδος, αφού έχουµε µείωση των θέσεων σε αυτά τα τµήµατα.
Πως προκύπτουν όλα αυτα;
Μείωση των άριστων γραπτών και πτώση των βάσεων εισαγωγής στις περιζήτητες και υψηλόβαθµες σχολές φανερώνουν οι µέχρι στιγµής βαθµολογίες των υποψηφίων των φετινών Πανελλαδικών
Λιγότερα γραπτά – σε σχέση µε πέρσι – βαθµολογούνται στην βαθµολογική κλίµακα 18–20 (άριστα) στα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας, στα Μαθηµατικά Τεχνολογικής και Θετικής Κατεύθυνσης, στη Φυσική Τεχνολογικής και Θετικής Κατεύθυνσης και στα Αρχαία Ελληνικά της Θεωρητικής Κατεύθυνσης. Παράλληλα δεν παρουσιάζονται σηµαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση µε πέρσι στο ποσοστό τωνάριστων γραπτών στις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας (µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας του 5ου Επιστηµονικού Πεδίου), στη Γλώσσα Γενικής Παιδείας, στη Χηµεία της Θετικής Κατεύθυνσης και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας. Αυτό φανερώνει ένα δείγµα 10.000 γραπτών από Βαθµολογικά Κέντρα, γεγονός που προδιαγράφει την πτώση των βάσεων εισαγωγής σε σχολές πουαπαιτούν περισσότερα από 18.000 µόρια.
Ωστόσο η πτωτική τάση των βάσεων στα υψηλόβαθµα τµήµατα δεν φαίνεται να αφορά τα πολύ χαµηλόβαθµα, καθώς η φετινή µείωση των θέσεων εισακτέων κατά περίπου 10.000 σε συνδυασµό µε την «εξαφάνιση» από το πεδίο των Πανελληνίων Εξετάσεων περίπου 5.000 δυνάµει χαµηλόβαθµων υποψηφίων προλειαίνει το έδαφος για άνοδο.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ. Η πρώιµη αυτή ανίχνευση του πώς θα κινηθούν φέτος οι βάσεις στηρίζεται, ουσιαστικά, στην εξέταση τριών βασικών παραγόντων που «προβλέπουν» τα σκαµπανεβάσµατα των βάσεων. Αναφερόµαστε, βεβαίως,στις συντεταγµένες της διαµόρφωσης των βάσεων, που είναι:
α. Ο «βαθµός δυσκολίας - ευκολίας» των θεµάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση µε τιςπροηγούµενες χρονιές και ιδιαίτερασε σχέση µε την τελευταίαχρονιά µε την οποία γίνονται οιβασικές συγκρίσεις. Οπως ήδη παρουσιάζουµε, οι επιδόσεις των φετινώνυποψηφίων, τουλάχιστον στην βαθµολογική κλίµατα του άριστα (18-20)
είναι χαµηλότερες από πέρσι στα περισσότερα µαθήµατα.
β. Ο αριθµόςτων υποψηφίωνσε σχέση µε τον αριθµό των εισακτέων που κάθε χρόνο παίζει τον ρόλο του πασπαρτού για τις βάσειςτων πέντε Επιστηµονικών Πεδίων. Φέτος έχουµε σοβαρές διαφοροποιήσεις σε σχέση µε τις προηγούµενες χρονιές. Πρώτον, γιατί καταργήθηκαν περίπου 10.000 θέσεις εισακτέων και 24 τµήµατα ΤΕΙ, γεγονός που θα επηρεάσει την κίνηση των χαµηλών βάσεων σπρώχνοντας αυτές προς τα πάνω. ∆εύτερον, για πρώτη φορά φέτος, ο αριθµός των θέσεων εισακτέων δεν έχεικαθοριστεί µε ακρίβεια κατά τµήµα (για παράδειγµα στην κατηγορία του 10%), ενώ είναι ασαφής και ο «ειδικός» αριθµός των θέσεων εισακτέων ανά «ειδική» κατηγορία. Παράλληλα, ακόµη δεν έχουµε κατανοµή του αριθµού εισακτέων για τις στρατιωτικέςκαι τις αστυνοµικές σχολές, όπου όλα δείχνουν ότι θα υπάρξει µείωση. Από την άλλη οφείλουµε να συνυπολογίσουµε ότι φέτος θα έχουµε τον µικρότερο αριθµό υποψηφίων των τελευταίων χρόνων, καθώς περίπου 5.000 µαθητές της Γ’ Λυκείου επέλεξαν να πάρουν απολυτήριο χωρίς τη συµµετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
γ. Η σχέση ζήτησης - προσφοράς θέσεων, δηλαδή, ο αριθµός των υποψηφίων που εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στις «σχολές κύρους» ή στις «σχολές περιορισµένης ζήτησης» και οι προσφερόµενες θέσεις στις παραπάνω σχολές. Εδώ θα πρέπει να ληφθούν υπόψη αφενός η επιµονή µεγάλου τµήµατος των υποψηφίων σε συγκεκριµένες σχολές (νοµικές, παιδαγωγικές, πολυτεχνικές, ιατρικές) και αφετέρου οι συνέπειες της οικονοµικής κρίσης και άρα της µείωσης των προσδοκιών, που οδηγεί πολλούς υποψηφίους σε «ρεαλιστικούς» συµβιβασµούς στην επιλογή τµηµάτων (για παράδειγµα περισσότεροι υποψήφιοι από κάθε άλλη φορά θα µετρήσουν το «κόστος – όφελος» που σηµαίνει η αποµάκρυνσή τους από τον τόπο µόνιµης κατοικίας)
Οι δύο πρώτοι παράγοντες προδιαγράφουν, κυρίως, το «πατρόν» των γενικών βάσεων εισαγωγής στα πέντε Επιστηµονικά Πεδία, ενώ ο άλλος παράγοντας (γ), κυρίως «ξεναγεί» τους υποψηφίους στις «πίστες» των βάσεων κάθε Τµήµατος ΑΕΙ ή ΤΕΙ στα όριατων Επιστηµονικών Πεδίων.
ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ του σχολικού έτους 2009-2010 το υπουργείο τροποποίησε τον νόµο εισαγωγής και όρισε ότι δικαίωµα εισαγωγής επί των θέσεων 10% θα έχουν µόνον οι απόφοιτοι των δύο τελευταίων ετών. Στην περίπτωση αυτήόµως το υπουργείο δεν υπολόγισε ότι το ποσοστό 10% ήταν τεράστιο για τους αποφοίτους που είχαν το δικαίωµα να υποβάλουν αίτηση και γι’ αυτόν τον λόγο εµφανίστηκαν τεράστιες αποκλίσεις στις βάσεις των εισακτέων του 2010 σε ποσοστό 10% και 90% αντίστοιχα στις σχολές µε µεγάλη ζήτηση. Ενδεικτικά είναιτα ακόλουθα παραδείγµατα:
Τµήµα Ναυτιλιακών Σπουδών Πανεπιστήµιο Πειραιά 10%: 12.513 / 90%: 17.394 µόριαΓεωλογικό Πανεπιστήµιο Αθήνας 10%: 11.396 / 90%: 15.347 µόρια Μαθηµατικό Σάµου10%: 6.310 / 90%: 15.067 µόρια Ξαφνικά το ΥΠ∆ΒΜΘ µόλις λίγες ηµέρες πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011, ανακοινώνει µια σειρά µέτρων για την πρόσβαση στα ΑΕΙ -ΤΕΙ που φέρνουν τα πάνω κάτω,καταργώντας αυθαίρετα, µεταξύ των άλλων,και τη δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας µε την υποβολή αίτησηςσε ποσοστό 10% για τους φετινούς υποψηφίους των ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Είναι φανερό ότι οι απόφοιτοιτου 2011 θυσιάζονταιστον βωµό της προχειρότητας και της οικονοµικής κρίσης, που επιβάλλει περικοπές στα πανεπιστήµια και αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστηµα. Μια δίκαιη αντιµετώπιση των φετινών εισακτέων, ύστερα από τα όσα ευτράπελα προηγήθηκαν την περσινή χρονιά, θα προέβλεπε τη µείωση του ποσοστού 10% επί των θέσεων σε 2%ή 3% για τους εισακτέους των προηγούµενων ετών µε ανάλογηαύξηση των θέσεωνγια τους εισακτέους σε ποσοστό 90%. Ετσι,δεν θα παρατηρηθούν ξανά οι τροµακτικές αποκλίσεις των βάσεων στα ποσοστά θέσεων 10%και 90%. ∆ίκαιο, επίσης, θεωρούµε ότι είναινα δοθεί η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας, σε όποιο ποσοστό κριθεί σκόπιµο από τους εκπαιδευτικούς ερευνητές, στους αποφοίτους του 2011 και εξής µέχρι την οριστική κατάργηση του υπάρχοντος συστήµατος εισαγωγής. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η ισότητα ευκαιριών και δεν καθορίζεται το µέλλον των παιδιών µας από συγκυριακές τροποποιήσεις του συστήµατος εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ.
ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ του σχολικού έτους 2009-2010 το υπουργείο τροποποίησε τον νόµο εισαγωγής και όρισε ότι δικαίωµα εισαγωγής επί των θέσεων 10% θα έχουν µόνον οι απόφοιτοι των δύο τελευταίων ετών. Στην περίπτωση αυτήόµως το υπουργείο δεν υπολόγισε ότι το ποσοστό 10% ήταν τεράστιο για τους αποφοίτους που είχαν το δικαίωµα να υποβάλουν αίτηση και γι’ αυτόν τον λόγο εµφανίστηκαν τεράστιες αποκλίσεις στις βάσεις των εισακτέων του 2010 σε ποσοστό 10% και 90% αντίστοιχα στις σχολές µε µεγάλη ζήτηση. Ενδεικτικά είναιτα ακόλουθα παραδείγµατα:
Τµήµα Ναυτιλιακών Σπουδών Πανεπιστήµιο Πειραιά 10%: 12.513 / 90%: 17.394 µόριαΓεωλογικό Πανεπιστήµιο Αθήνας 10%: 11.396 / 90%: 15.347 µόρια Μαθηµατικό Σάµου10%: 6.310 / 90%: 15.067 µόρια Ξαφνικά το ΥΠ∆ΒΜΘ µόλις λίγες ηµέρες πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011, ανακοινώνει µια σειρά µέτρων για την πρόσβαση στα ΑΕΙ -ΤΕΙ που φέρνουν τα πάνω κάτω,καταργώντας αυθαίρετα, µεταξύ των άλλων,και τη δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας µε την υποβολή αίτησηςσε ποσοστό 10% για τους φετινούς υποψηφίους των ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Είναι φανερό ότι οι απόφοιτοιτου 2011 θυσιάζονταιστον βωµό της προχειρότητας και της οικονοµικής κρίσης, που επιβάλλει περικοπές στα πανεπιστήµια και αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστηµα. Μια δίκαιη αντιµετώπιση των φετινών εισακτέων, ύστερα από τα όσα ευτράπελα προηγήθηκαν την περσινή χρονιά, θα προέβλεπε τη µείωση του ποσοστού 10% επί των θέσεων σε 2%ή 3% για τους εισακτέους των προηγούµενων ετών µε ανάλογηαύξηση των θέσεωνγια τους εισακτέους σε ποσοστό 90%. Ετσι,δεν θα παρατηρηθούν ξανά οι τροµακτικές αποκλίσεις των βάσεων στα ποσοστά θέσεων 10%και 90%. ∆ίκαιο, επίσης, θεωρούµε ότι είναινα δοθεί η δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας, σε όποιο ποσοστό κριθεί σκόπιµο από τους εκπαιδευτικούς ερευνητές, στους αποφοίτους του 2011 και εξής µέχρι την οριστική κατάργηση του υπάρχοντος συστήµατος εισαγωγής. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η ισότητα ευκαιριών και δεν καθορίζεται το µέλλον των παιδιών µας από συγκυριακές τροποποιήσεις του συστήµατος εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ.
ΤΑ ΝΕΑ
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου